Cauta


Baga mailu`:


Si vezi ca mailu` e ala cu @ si fara www in fatza, da ?

-

Post-uri platite

February 13, 2008 , 12:09 am

Am scris ? Nu. Mi s`a propus ? Da. Nu s`a materializat pentru ca am tinut mortis de fiecare data sa marchez post-ul cu “ads, reclama, etc.”. Pret ? Mic ca suma, ok ca si remuneratie pentru login-> write new -> publish, adica actiune… infim ca si idee…

Vorbesc cu un amic. Ca astia o sa lanseze un mare site, si da.. se va vrea campanie pe blog-uri [deci stati tunati ca e rost de bani facuti usor] si ca da, nu o sa vrea post marcat, sa fie favorabil… cam cum vor toti. Si aici incep contradictiile.

Ca si client, ce vreau de la un blogger? Ma refer strict la blog-urile de opinie/contiut, nu la manele la maxim.

Cazul general: post platit, favorabil, nemarcat

Trafic – Un blog citit din .ro pe care se vrea reclama are sa zicem ~ 1000 unici/zi. De aici ca si client, vreau macar 300 de click-uri si link cu nofollow.
Boon. Pai iau 10 bloggeri, le dau cate 100 de euro, ei toti dau posturi favorabile in aceiasi zi si iese o campanie gen ING. Asta ce imi aduce, imi aduce un spike-ulet de trafic… atrage niste injuraturi ca se prinde lumea ca e flagrant, si asta e. Ca imagine am castigat de m`am rupt, ca blogger am castigat 100E dar am pierdut o gramada…

Cazul OK: post platit, redactat cum vrea autorul.

Blog-urile astea iesite din neant si`au cladit prin forte proprii traficul. Nu ma refer la jurnalisti, politicieni sau persoane publice [adica cei care au la dispozitie si alte canale de promovare]. Pur si simplu astia care s`au apucat sa scrie opinii, lumea le`a citit, au subscris la RSS & co. si uite asa te trezesti cu un top ca cel evidentiat de Sorin Tudor. Nu ma refer la top ad literam dar o ierarhie din top 1000 este graitoare.

Ma intreb, de ce un blog de continut, de one man show are trafic cat o gazeta de provincie ? Ca are ceva de spus, deci nu`i tampit. Si atunci ii dau bani, sa scrie ce crede el de cuvinta despre X site, Y actiune, Z produs. Bloggerul are in spate niste cititori. Cititori care il cred si il citesc pentru ce scrie. Iar daca autorul face un review negativ si tendentios in care se insala, cititorii [astia carora li se servesc post-uri platite favorabile] il sanctioneaza. Sanctionadu-l, produsul are de castigat. Facand un review negativ real, produsul prin feedback-ul primit are de castigat. Facand un review pozitiv si adevarat, produsul are de castigat.

Si din toate astea, nu se castiga numai trafic si link-uri, ci se castiga ce e mai important; imagine, credibilitate si o perceptie umana asupra campaniei si/sau a companiei. [Manualul de PR si Marketing, clasa a 3-a]

Din pacate, cei care cumpara posturi platite pierd esentialul. Blog-ul nu este numai un generator de trafic, este un generator de opinie. Cand ai X oameni care si`au bagat adresa de mail doar ca sa primeasca ce se scrie pe blog-ul respectiv si nu le`a fost bagat pe gat ca SPAM, inseamna ca oamenii aia chiar vor opinia autorului. D’asta personal tin mortis sa se marcheze care e post-ul sponsorizat.

Partea interesanta este ca daca platesc un post cu link, cumpar spatiu publicitar. Nu e nici o diferenta. Daca platesc o opinie, asta deja e munca intelectuala bazata pe experienta, indemanare, stil, aptitudini etc. Evident ca nu mi`ar place ca 10 bloggeri cu o oarecare experienta in online sa`mi spuna ca am produsul de cacat. Dar pentru produs, ar fi excelent. Si daca scapam de mentalitatea asta cu “Lasa ca merge si asa”, atunci .ro-ul poate sa evolueze si la capitolul asta.

Altfel, ar fi foarte simplu ca agentiile de publicitate sa dea post-urile cu tot cu continut si sa fie impartite bloggerilor.


Scris de in www | (8) Comentarii

Articole asemanatoare:

  • Examen titularizare
  • ...
  • Chestii la care pierde Trilulilu
  • ...
  • Un vatman a lesinat in 41
  • ...
  • Zilele Romanofoniei
  • ...
  • Basescu decoreaza
  • ...

  • 8 Comentarii »

    1. [...] cati considera ca aberez si pe placul lor:Legat de rusinea bloggerilor care fac bani, cititi aici. Imi place ce zice, dar pe de alta parte, pana la urma, fiecare face ce vrea pe barba lui. Post [...]

      Pingback by De citit | Blogul lui Bobby Voicu - alpha beta version — February 13, 2008 @ 9:07 pm

    2. [...] si altora sa citeasca posturi interesante despre posturile [...]

      Pingback by Note to self | de ce? blog — February 14, 2008 @ 12:43 am

    3. “Iar daca autorul, face un review”
      te pup pe din?i?or…

      Comment by zoso — February 14, 2008 @ 7:19 am

    4. Nu gasisem alta rima.

      Comment by Alex — February 14, 2008 @ 9:10 am

    5. Felicitari ca ai respins un post platit pentru ca nu ti-au convenit conditiile.
      Posturile platite sunt OK cat timp nu iti este dictat cum sa-l concepi. Evident daca cel care-l plateste nu este OK cu ce a iesit se poate sterge postul si deal-ul se anuleaza.

      Comment by Raluca — February 14, 2008 @ 11:40 am

    6. Deci concluzie clara de la tine:
      SA NE PASTRAM VERTICALITATEA SI SA NU NE CALCAM PRINCIPIILE IN PICIOARE!
      Si totusi dorinta de “money” parca ne spune altceva!
      ;)

      Comment by artistu — February 15, 2008 @ 3:34 pm

    7. Din pacate ceea ce spui este o realitate nu numai in lumea blogurilor ci si in ziare asa zise serioase care publica o “stire” care este de fapt material platit dar nu il marcheaza cu semnul de publicitate

      Comment by mihai vintila — February 24, 2008 @ 6:00 pm

    8. [...] multe informatii despre post-urile platite aici, alte opinii aici. Cum sa folosesti blogul, recomandari si un ghid pentru WordPress gasiti pe [...]

      Pingback by Posturile reclama « blogul. nou, proaspat. si nu vorbesc despre o leguma — April 8, 2008 @ 2:58 pm

    RSS feed for comments on this post. | Trackback

    Comenteaza!

    XHTML ( Poti sa folosesti tagurile): <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> .

    Sorry, nexam post-uri.

    -
    Link Exchange

    Stiri IT & C Politica Financiar Muzica Sport Sanatate Monden Cultura